چه ویژگی‌هایی باعث تمایز برندهای پارکینگ هوشمند میشود؟

تمایز برندهای پارکینگ هوشمند از چند قسمت اصلی نشات میگیرد که دانشتن اونها کمک میکنه تا تصمیم درستی در انتخاب این تجهیزات گرفته بشه. تجهیزات پارکینگ هوشمند باید بدون هیج قطعی‌ای در طول شبانه‌روز، هفته، ماه و سال کار کنن. هر خطایی در یک قسمت باعث درست عمل نکردن کل سیستم و کارا نبودن اون میشه. پس کیفیت در تمام تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اهمیت بسیار خاصی پیدا میکنه. همه تجهیزات باید مثل ساعت و بدون خطا کار کنن و گرنه کل سیستم کارآیی لازم رو نداره. یکی از سوالهایی که در ذهن مشتریان و کارفرماها ایجاد میشه، تفاوت بین برندهای مختلف هست. عموم برندها سنسور پارکینگ مشابهی رو ارائه میدن که سنسورهای آلتراسونیک هستند و یا در برخی موارد سنسورهای ویدیویی. چه فرقی بین برندها وجود داره که نتیجه اون اینهمه تفاوت در پروژه نهایی میشه!؟ در این مقاله سعی کردیم تفاوت‌های برندها رو در قسمت‌های مهم سیستم توضیح بدیم تا متوجه بشیم اون تفاوت نهایی از کجا ایجاد میشه. در کل سیستم پارکینگ هوشمند مجموعه‌ای از قطعات مختلف هست که اگر تنها یک قطعه درست عمل نکنه، تمام سیستم درست عمل نمیکنه و نتیجه نهایی قابل قبول نخواهد بود.

پارکینگ هوشمند و نمایش ظرفیت پارکینگ

تفاوت در طراحی توپولوژی سیستم:

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های سیستم‌های هوشمندسازی پارکینگ در همین قسمت هست. یعنی تفاوت در نوع ارتباط سیستم‌ها با همدیگه و نحوه عملکرد اونها در ارتباط با هم.

  • نحوه عمکرد مرکز-محور و یا غیرمرکز-محور.
  • نحوه ارتباط بین سنسورها، ارتباط با کنترلرها،‌ ارتباط با نمایشگرها و در نهایت ارتباط با نرم‌افزار.

البته باید توجه داشته باشیم که یکی از مسایلی که تفاوت بسیار زیادی در این ارتباطها ایجاد میکنه،‌ تقاوت در کیفیت ماژول‌های ارتباطی تک‌تک تجهیزات به‌کار رفته در کلیه محصولات هست.

تفاوت در کیفیت سنسورها:

یکی از موارد تمایز برندهای پارکینگ هوشمند مساله کیفیت سنسورهاست. تولیدکننده‌های بسیار زیادی در زمینه سنسورهای پارکینگ در دنیا وجود دارند که مثل همه محصولات،‌ کیفیت‌های مختلفی رو ارايه میدن. اینکه تولیدکننده این سیستم‌ها سنسورهای آلتراسونیک خودش رو از کدوم منبع تهیه میکنه و دارای چه طول عمر و دقتی هست، یکی از مهمترین پارامترهاست. اینکه قابلیت‌هایی مثل تمیزکنندگی خودکار رو داره یا نه. اینکه طول عمر اون قطعات چقدره. اینکه دقت اونها چقدره و میتونه در طولانی مدت با دقت تعیین شده کار کنه یا نه. همه اینها برمیگرده به کیفیت خود سنسور پارکینگ و همچنین بردی که برای تنظیمات داخل سنسور قرار گرفته.

تفاوت در کیفیت کنترلرها:

این قسمت یعنی کنترلرها یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر شرکتها که قطعا برای خودش تولید کرده و هسته اصلی قابلیت‌ها و ارتباطات سیستم هست. تمام قابلیت‌هایی که برای تنظیمات سنسورها،‌ شناسایی وضعیت آنها (پر، خالی،‌ رزرو، VIP)، ارسال فرمان به تجهیزات I/O، ارتباط با تابلوهای راهنما، ارسال و دریافت اطلاعات به نرم‌افزار مورد نیاز میباشد، مرتبط به قابلیت‌ها و کیفیت کنترل است. به معنای واقعی یکی از مهمترین المان‌های اصلی سیستم پارکینگ هوشمند، کنترلرها هستند.

تفاوت در کیفیت نمایشگرها:

این قسمت یکی از بخش‌های مهم سیستم پارکینگ هوشمنده که ممکنه نادیده گرفته بشه. تمام کاری که در سیستم پارکینگ هوشمند میکنیم در نهایت باید در نمایشگرها اعداد درست و با کیفیتی نمایش بدیم. اگر نمایشگرها کیفیت پایین داشته باشن، اگر عمر قطعاتشون پایین باشه و نتونن جاذبه کافی برای مراجعین داشته باشن، عملا سیستم ما کاربردی نخواهد بود. کیفیت پایین نمایش، تاخیر در نمایش اعداد، از بین رفتن قسمت‌هایی از تابلو، همگی میتونن باعث نارضایتی از سیستم بشه و همچنین زیبایی پارکینگ رو هم از بین ببره. LED به کار رفته در تابلوهای نمایش باید بسیار با کیفیت باشن، امکان تنظیم نور در محیط‌های مختلف داخلی و خارجی با شدت‌های نوری متفاوت رو داشته باشن و در نهایت طول عمر بسیار بالایی داشته باشند که بتونن حداقل ده تا پونزده سال بدون هیچ مشکلی کار کنن.

تفاوت در نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها

اطلاعات تمام سخت‌افزارهای به کار رفته در سیستم پارکینگ هوشمند در نهایت در نرم‌افزار مرکزی جمع‌آوری شده و با همدیگه ارتباط میگیرن. این قسمت هم مانند کنترلرها همیشه توسط شرکتها ساخته شده و تمایز آنها حساب میشود. قابلیت‌ها، راحتی کاربری، چابک بودن و امکانات گزارشگیری نرم‌افزار از پارامترهای بسیار مهم هستن. قابلیت‌های نرم‌افزار از جمله مواردی است که باعث تفاوت در برندها میشود.

تجهیزات پارکینگ هوشمند باید بدون هیج قطعی‌ای در طول شبانه‌روز، هفته، ماه و سال کار کنن. کیفیت تک‌تک قطعات در سیستم پارکینگ هوشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

شمارش خودرو
اهمیت کیفیت تولیدات تجهیزات پارکینگ هوشمند

حقوق این مقاله متعلق به شرکت اریس میباشد. انتشار آن با ذکر منبع و ارجاع به لینک اصلی مانعی ندارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.